vrijdag 30 mei 2008

Sociaal netwerken


Er valt heel wat te netwerken als je het internet afstruint. Dat heb ik dan ook gedaan en doe het nog regelmatig. Ik had me lang geleden al ingeschreven bij schoolbank.nl maar als je gratis member bent is dit minder interessant, je kunt lang niet bij alle informatie.
Ook heb ik sinds ik bezig ben met de 23 dingen een hyves-account aangemaakt. Verbazingwekkend hoe snel bekenden je weten te vinden! Ook wel grappig. Ik heb een aantal mensen weer "gesproken" die waarvan ik sinds de lagere schooltijd niet meer had gezien of gehoord. Persoonlijk weet ik niet of ik het bij blijf houden. Misschien af en toe een krabbeltje bij je vrienden. Voor de bibliotheek zou je een hyvesgroep kunnen maken waar mensen dan lid van kunnen worden. Je kan er dan allerlei nieuws opzetten en foto's en filmpjes. Het is toch een manier om extra aandacht te pakken. Er zitten toch heel veel mensen op hyves, van jong tot ouder.
Verder is daar natuurlijk de Space van Jane, die al eerder om mijn blog verscheen. Ongeveer hetzelfde idee als hyves.
Nu heb ik mij net aangemeld bibliotheek 2.0 ning en ik heb mij aangesloten bij de groep Digitaal inlichtingenwerk. Je kunt daar ervaringen delen. Ik heb een beetje rondgesnuffeld en ben benieuwd hoe er gecommuniceerd wordt. Handige tips en een achterban om vragen te stellen is natuurlijk altijd makkelijk!

3 opmerkingen:

Jobroe zei

Lekker bezig Tarzan, maar waar haal je alle tijd vandaan om alles bij te houden.

Jobroe zei

Ik zie dat jij Fokke & Sukke ook hebt gevonden. Het lijkt grappig maar helaas is het vaak niet zo met het sociale netwerken.

ZINiN zei

Het ligt er een beetje aan hoe je het doet. Mijn hyves is alleen toegankelijk voor vrienden, dus ik bepaal zelf wie er mag komen kijken en reageren. Verder zet ik er niet heel veel persoonlijke dingen op. Gewoon een beetje "aanlullen" (excuses voor de uitdrukking...)
De andere dingen probeer ik gewoon, om te kijken hoe er gecommuniceerd wordt en of mij dat dan weer aanspreekt.
Space van Jane boeit mij niet erg tot nu toe en hyves vind ik alleen leuk als zich weer een oude bekende meldt.. Een stel vriendinnen is er wel druk mee, er wordt wat afgeklept. Ik vind het inderdaad ook te veel tijd kosten.
Ik denk dat ik te veel dingen "life" te doen heb om hele tijden achter het scherm te zitten.