zondag 25 mei 2008

Library thing

Voordat ik opdracht 18 ook maar had gelezen, zat er al een uitnodiging om de parelketting te bekijken en lid te worden. Deze kreeg ik van Hemajari. Tja, meteen maar even klikken dus.. Ik heb een account aangemaakt en gegevens ingevoerd. Toen wilde ik beginnen met het invoeren van mijn gelezen boeken.... Oeff dit viel me nog niet mee. Ik heb ontzettend veel gelezen, maar vraag me niet naar de precieze titels. Er staan er inmiddels een aantal op en ik zag meteen een html-code om dit op mijn blog te zetten. Dit heb ik meteen maar even gedaan. Het neemt wel veel ruimte in beslag, zo'n hele lijst.
Toen was het even zoeken naar de Parelketting. Daar heb ik mij aangemeld. Ik zag dat er ook al wat discussie was. Wel grappig. Ik kon niets zinnigs toevoegen dus dat gedeelte heb ik overgeslagen. Wel heb ik een RSS-feed toegevoegd op nieuwe berichtjes bij de Parelketting.
Het lijkt me wel leuk om te zien wie er ongeveer hetzelfde soort boeken leest als ik. Wie weet heeft diegene nog leuke aanvullingen voor mij. Verder is het wel handig om de recenties te lezen om de waardering die het boek gemiddeld krijgt.
Of het voor de bibliotheek handig is weet ik nog niet.
Hoe zien de anderen dit?

2 opmerkingen:

Jobroe zei

Kijk maar eens naar blog van Kruidje w.b. "ding" 18.
Ik heb Libary Thing wel bekeken maar ben niet zover gegaan als jij.
Bovendien staan parels bij mij als een tang op een varken.

TienD zei

Ik heb in mijn onervarenheid als Hemajari een uitnodiging verstuurd voor mijn groep de Parelketting (dat kan dus!). Ik vind Librarything bruikbaar omdat ik soms niet meer weet wat ik heb gelezen. Als mensen vragen of ik nog leuke boeken heb gelezen verwijs ik ze naar Librarything. Verder wordt ik door anderen ook weer op titels gebracht die ik zelf niet ken. Daarom lijkt het me heel geschikt voor bibliotheekgebruik. Je kunt laten zien wat je zelf leest, maar ook een (besloten) groep 'lezers Hellendoorn' oprichten.