vrijdag 18 april 2008

Wiki

Ook ik heb inmiddels een mooie pagina gemaakt in de wiki van 23 dingen. Het vullen van de pagina vond ik niet zo moeilijk. Maar het lukte mij nog niet om mijn pagina onder het juiste onderwerp te hangen. Morgen nog maar eens beter kijken hoe ik e.e.a. nog kan veranderen. Het voordeel van wiki is dat je in korte tijd heel veel informatie kan verzamelen. De informatie wordt door veel mensen gecontroleerd. Je zou denken dat de info dus wel betrouwbaar is. Echt helemaal zeker is het niet... Dus een echte wetenschappelijke bron is het niet. Echter het barst op het internet natuurlijk van de dubieuze bronnen....
Voor het bibliotheekgebeuren zou je kunnen denken om een wiki te maken waarop men activiteiten kan aanmelden die binnen de gemeente georganiseerd worden en musea en andere bezienswaardigheden, hoewel dit ook al gebeurd, op de cultuursite. Verder zou je ook kunnen denken aan boekbesprekingen.

Natuurlijk even een link naar "mijn" wiki

3 opmerkingen:

kruidje50 zei

Ook al zo uitgebreid aan het werk op de wikipagina. Mooi. De joomla site van Oss kan ik niet vinden, misschien wil je me even de url geven. Wat betreft onze website denk ik dat we even rustig aan moeten doen. We moeten eerst snel en goed kunnen werken met de site, eventueel veranderingen in opmaak aan kunnen brengen, en daarna pas beginnen met nieuwe toepassingen. Hoewel dat laatste zeker zal gaan gebeuren.

TienD zei

@Kruidje: ja, die nieuwe toepassingen daar weten jullie nu alles van. Rustig onderzoeken voordat je grote veranderingen aanbrengt lijkt me heel verstandig.

TienD zei

Op internet heb je ontelbare dubieuze bronnen. Bij een wiki met boekbesprekingen gaat het meer om het geven van een mening, dus dan speelt de betrouwbaarheid niet zo'n rol lijkt me. Ik zag dat er ook al wijzigingen aangebracht zijn op je pagina, o.a. van collega quiltmuts van de OBD die ook in Hellendoorn woont.