maandag 7 april 2008

Tot nu toe


De vraag is wat ik tot nu toe vind van Web 2.0 en wat ga ik ermee doen.
Toen ik begon met deze cursus, vond ik dat ik mijn weg toch aardig wist op het www. Ik heb zelf een website, surf heel wat rond en ook voor mijn werk had ik enige cursussen achter de rug.
Echter, er gaat een volledig nieuwe wereld voor mij open. Alles wat we tot nu toe hebben gedaan is voor mij ook nieuw. Aangezien ik ervan houd om nieuwe dingen te ontdekken en uit te proberen, is deze cursus echt mijn "ding" (wel 23 zogezegd)Ik heb ook veel dingen uitgeprobeerd, misschien te zien op mijn blog...
Ik vond RSS echt een uitkomst! Ik verzamel nl. oude ansichten van Hellendoorn en keek daarvoor vaak op Marktplaats, nu kan ik in een oogopslag zien of er weer iets nieuws opstaat. Ook ben ik op zoek naar serviesonderdelen van Koenigszelt Germany, een oudje. Ik heb destijds twee theekopjes met schoteltjes gekregen van mijn oma en zou dit servies graag willen uitbreiden. Ook hier even een abonnementje en helaas is er niet veel verloop in de berichten... Ik blijf zoeken.
Voor het werk zie ik wel mogelijkheden met RSS. Om zelf op de hoogte te blijven, maar ook om onze leners op de hoogte te houden!

Bij Flickr vind ik de bewerkingsmogelijkheden mooi. Er zijn veel extra tools en het is leuk om een plaatje te bewerken alvorens het op de website te zetten. Wat dat betreft is Snippy ook heel makkelijk. Zeker voor het werk te gebruiken, voor het maken van affiches,flyers en op de website.

Verder heb ik smilebox helemaal ontdekt! Echt leuk om foto's op zo'n manier te presenteren. Leuk prive, zeker!! Maar ook voor het werk zou dit kunnen, op de website of als je een presentatie moet geven. Je zou het ook op de computer als doorlopende presentatie kunnen gebruiken.

Er valt nog veel meer te ontdekken, ik heb lang alles nog niet gezien, dus ik ga gewoon door met "spelen". En ik doe het graag!

Op mijn website staat trouwens ook een bewerking van Flickr...
Nieuwsgierig? klik dan even HIER

3 opmerkingen:

nieuwtje zei

Het is wel te zien dat je het leuk vindt. Ook op mijn site.
Zo leer ik weer van jouw site.
Gewoon doorgaan ......

TienD zei

Ik vind het grappig om te lezen dat je dacht heel veel van internet te weten, maar dat er nog een hele wereld is van toepassingen die je niet kent. Ik merk dat je daardoor snel in de gaten hebt wat je ermee kunt, en niet bang bent om dingen uit te proberen. Ook weer inspirerend voor anderen (en mij!). Ga je nog iets doen met de foto's van oud-Hellendoorn voor de website van de bibliotheek, bijvoorbeeld samen met een historische vereniging? Er zijn vast meer mensen zoals jij, kun je foto'delen.

ZINiN zei

Ik had er nog niet zo snel aan gedacht om hier iets mee te doen. Het nadeel van oude foto's is dat sommigen ze juist niet willen delen en exclusief willen houden.